Cestovní pojištění

Cestovní kanceláře krachují čím dál častěji

Publikováno: 2.listopad 2012

Krachující cestovní kanceláře jsou čím dál častější problém. Musíte být tedy při výběru velmi pečlivý a obezřetní. Klient by se měl pozastavit i nad nízkou cenou zájezdu. Pokud vám přijde pozvánka na zájezd až domů, vůbec na ni neodpovídejte. V současné době je však nejšikovnější pročíst negativní nebo pozitivní ohlasy na internetových diskuzích.

Pokud už jsou lidé v cizí zemi a jejich cestovka oznámí úpadek, měli by kontaktovat asistenční službu v případě, že jim neposkytne uspokojivé řešení třeba delegát a zůstanou opravdu bezprizorní. Pojišťovny klientům dávají kontakty s sebou, s těmi zpravidla nebývá problém, řádně se starají, aby své klienty dopravily zpět do republiky. V pojistných podmínkách je pak uvedený další postup.

Asociace cestovních kanceláří  ve spolupráci s ministerstvem pro místní rozvoj letos vydala Průvodce pro cesty. Obsahuje mimo jiné slovníček důležitých pojmů, rady, jak vybírat zájezd, apod.

Letos už skončilo v úpadku šest cestovních kanceláří, což je stejný počet jako za celý loňský rok. Do problémů se dostaly cestovky Asteri tour, CK Redgreentours, CK Filip, CK Globaltour, CK BG Travel a naposledy v tomto týdnu CK Dolce Vita. Ve všech případech se úpadky týkaly malých cestovních kanceláří. Ve srovnání s celkovým počtem cestovních kanceláří, které aktuálně působí na českém trhu, jde o necelé procento krachujících subjektů.

Případy krachu cestovních kanceláří v uplynulých letech se podle odborníků shodují v tom, že se jedná zejména o nově založené společnosti, které na českém trhu nepůsobí dlouho. Z vlastní iniciativy občanů vnikl web Krachycestovek.cz , kteří už nechtějí nečinně přihlížet tomu, jak každý rok v hlavní turistické sezoně zkrachuje několik cestovních kanceláří. Jedním ze zakladatelů je Jan Kratochvil. Často se stává, že lidé, kteří tyto cestovky vlastnili anebo byli jejich představiteli, podnikají v oboru cestovního ruchu dál..

Proto se  občanská iniciativa Stop krachům cestovek snaží informovat o nepoctivosti podnikatelů a shromažďuje také tipy tipy a zkušenosti od lidí. Zároveň se snaží pomoct i klientům zkrachovalých cestovek získat nazpět jejich peníze.