Cestovní pojištění

Češi na dovolené utratí průměrně 31 tisíc

Publikováno: 10.říjen 2012

Podle statistik největšího prodejce zájezdů v ČR Invia.cz si Češi hlídají své útraty na dovolené. I přesto v letošním roce průměrně zaplatili 30 962 korun za svůj únik od reality.

Loni Češi utratili za dovolenou průměrně 31 403 korun. Současné výdaje klientů cestovek jsou mírně nad úrovní roku 2007. "Je to v podstatě 90 procent našeho byznysu. Je to ale dáno hlavně prostředím internetu," řekl marketingový ředitel Invia.cz Michal Tůma. Odhadl, že cestovky na trhu průměrně prodávají okolo 20 procent zájezdů na poslední chvíli.

Trendem je také navyšování prodeje na first minute, to se již několik let daří především díky velkým slevám a extra bonusům. Pětinu last minute zájezdů prodává například Čedok. Prodej zájezdů na poslední chvíli pochopitelně není pro cestovky tak výhodný. Například u největší cestovní kanceláři na trhu Exim Tours podíl prodaných zájezdů v předprodeji stoupá, naopak "last minute" klesají.

Pro cestovní kancelář je to věc samozřejmě pozitivní, dokáže tak lépe plánovat a organizovat služby související se zájezdy. Pro klienta to znamená větší výběr z nepřebraných zájezdů, kdy nemusí dělat kompromisy, nabídka například rodinných pokojů, kterých se do doprodejů last minute dostává velmi málo.